Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsett som spiller HØYT ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frontsett som spiller HØYT ?

Hva slags 13/17cm frontsett burde en se etter dersom man ikke er VELDIG kresen på lydkvalitet, men vil ha et frontsett som spiller så høyt som overhodet mulig, til under 3000kr? Tenker da ikke på "det råeste utstyret" som dere forstår, men et frontsett som kan brukes til "party-faktor" (spille for alle folka).
    Forutsatt at det spiller høyere enn mitt Kappa 50.7 frontsett som jeg har nå.

Forsterkeren min leverer 2x70w rms i 4 ohm og 2x85w rms i 2 ohm.
    Så gjerne et 2 ohms frontsett.

Er forhåpentligvis flere enn meg som kunne tenkt seg noen greie tips til dette
    Og JA, jeg har søkt både her og googlet det, men ikke helt funnet noen ordentlige svar.

Er meget fornøyd med mitt Infinity Kappa 50.7, men kunne selv også tenkt meg noe som spiller enda høyere for å holde følge med bassen... Dette kan evt byttes i noe annet som i følge denne posten høres interessant ut, men ta da kontakt på PM for å slippe å legge ut en tråd i Kjøp/salg også.
    Last edited by Custom; 12-12-2009, 05:29.
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=794

Comment

Hørt mye negativt om Fusion, men det er kanskje feil?
      Personlige erfaringer?
      Mvh Julian Sommer

Comment

Trenger en slik 6.5 " , en som er under 1000lappen og spiller høøyt
        Last edited by Sphera; 12-12-2009, 06:16. Reason: feil

Comment

Originally posted by Sphera View Post
          Trenger en slik 6.5 " , en som er under 1000lappen og spiller høøyt
          Da ville jeg gått for Fusion frontsettet over her. Ikke mye å få til under 1000kr
          Er også en del 6,5 sett billig på installbay.
          Last edited by Custom; 12-12-2009, 06:22.
          Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by custom View Post
            hørt mye negativt om fusion, men det er kanskje feil?
            Personlige erfaringer?

Originally posted by dag johansen View Post
            vanskelig å sammenligne merker sånn, men jeg kan fortelle deg at fusion er et relativt stort merke på verdensbasis.
            Må ikke forveksles med ukjente kinanavn-produkter som popper opp fra tid til annen.
            Fusion er et godt innarbeidet merke med solide produkter til en billig penge.

Mvh
            dag johansen

. .

Comment

Ser at du har lagt inn max pris i første post nå, da blir det noe helt annet! Er så mye og velge i til den prisen

Jeg hadde kjøpt dette
              http://www.bassbrothers.no/display.a...510&prodid=955

Comment

Dette spiller både pent og høyt
                MTX T8652
                RMS Power : 120W
                Max Power : 480W
                Impedance : 4 Ohm
                Frequency response : 49Hz - 25kHz
                Sensitivity : 90,8 dB/2,83v/1m
                Last edited by dBcompaniet; 12-12-2009, 11:39.

Comment

Er du fornøyd med settet du har fra før, bare at du vil ha det til å spille høyere?

Enten må du se over justeringene du har gjort, eller så er den letteste veien for deg å heller kjøpe deg en bedre og kraftigere forsterker.

Om du SKAL ha deg et nytt frontsett bør du heller se på et som har høyere følsomhet enn det du har. Infinity er jo stort sett gode komponenter med nokså høy følsomhet på det meste.

Comment

Hvis du har en subwoofer i tillegg til høyttalersettet dit, kan du jo prøve å justere opp delingsfrekvensen på forsterkeren din, det er oftest basselementet i frontsettet som vrenger seg først. Om du har sub kan du jo også sette forsterkeren på high pass i stedenfor all pass hvis du kjører det nå :-)
                    Last edited by Elutstyr1; 12-12-2009, 13:07.

Comment

Takk for svar!

Frontsettet spiller kun fra 175hz og oppover nå, for å kunne spille skikkelig høyt, men syns diskanten blir skurrete/uklar på høyt volum. Og det er ikke akkurat gøy
                      Subwooferen er stilt inn riktig osv, og den vrenger ikke lydbildet. Hører forskjell på det og skurring i diskanter og mellomtoner, for når jeg har hørt etter så har jeg skrudd ned bassen helt, for å justere frontsett.
                      Mvh Julian Sommer

Comment

Vel, hvis diskanten spiller mer en høyt nok, kan du jo sette ned gainen på delefilteret på de fleste frontsett. Kjenner ikke dette settet, men det kan jo være en mulighet. Eller så spiller du rett og slett alt for høyt

Comment

Har fått justert litt og syns egentlig det begynner å bli overraskende bra som det er nå. Så jeg var vel litt utolmodig da jeg la ut denne tråden og beklager det, men håper igjen det er noen andre som kan ha nytte av den
                          I tillegg, som jeg nå har tatt med i betrakting, så tror jeg Kappaene mine vil spille mer enn høyt nok når jeg får flyttet mellomtonene til dashboardet, fremfor de uisolerte plastikk-sparkepanelene mine
                          Mvh Julian Sommer

Comment

Husk også at selve delefrekvensen ikke er ene og alene med på å bestemme hvordan delingen oppfører seg. Man har noe som heter flankesteilhet også. Om du deler frontsettet ditt ved 100hz og setter flankesteilheten på 6dB så vil fortsatt frontsettet spille 50hz også, men da 6dB lavere. Altså, du kutter ikke av ALT under delefrekvensen men vil gå i en slak "slope" og gradvis bli lavere og lavere jo lenger ned i frekvensområdet du kommer.

Rimelig banalt forklart, men du skjønner kanskje greia?
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                              Husk også at selve delefrekvensen ikke er ene og alene med på å bestemme hvordan delingen oppfører seg. Man har noe som heter flankesteilhet også. Om du deler frontsettet ditt ved 100hz og setter flankesteilheten på 6dB så vil fortsatt frontsettet spille 50hz også, men da 6dB lavere. Altså, du kutter ikke av ALT under delefrekvensen men vil gå i en slak "slope" og gradvis bli lavere og lavere jo lenger ned i frekvensområdet du kommer.

Rimelig banalt forklart, men du skjønner kanskje greia?
                              Skjønner hva du mener, og jeg hører jo at høyttalerene spiller bass fortsatt. Er det dette et aktivt delefilter ville fjernet? Da hadde jeg blitt meget fornøyd..
                              Mvh Julian Sommer

Comment

Working...
                              X